چکیده:
به اشتراک بگذارید:

مصاحبه با دکتر صالحی؛ مدیر کانون ارزیابی:

با توجه به مدیریت این کانون ارزیابی که اخیرا برگزار شد، می توانید تحلیلی از دید یک متخصص منابع انسانی نسبت به این اتفاق ارائه دهید؟

بازار سرمایه اگرچه در بسیاری از موضوعات پیشرو بوده اما تا کنون اقدامات کمی در حوزه سنجش و ارزیابی انجام داده است. این خدمتی که به تازگی توسط بورس تلنت و مرکز مالی شروع شده می تواند تحول بزرگی در حوزه منابع انسانی در بازارهای مالی محسوب شود. این اتفاق در روندهای مدیریتی و حتی اداری، تحولی بزرگ به وجود خواهد آورد.

از نظر شما شایسته گزینی در این بازار چه تاثیری در افق بازار سرمایه خواهد داشت؟

با عنایت به سمینار جایگاه سرمغایه انسانی در افق پیشروی بازار سرمایه که به‌صورت تخصصی به موضوع جایگاه سرمایه انسانی در بازار سرمایه پرداخت، مدیران ارشد و سخنرانان این سمینار همگی به این مطلب تاکید داشتند که جایگاه سرمایه انسانی در بازار سرمایه، جایگاهی ویژه است و با سایر صنایع تفاوت دارد.

در سایر صنایع نقش منابع انسانی نقش محدودتری است است  و تکنولوژی، منابع و تجهیزات نقش بیشتری دارند اما در بازار سرمایه که یک بازار تخصص محور است، نقش انسان در تحلیل، طراحی، برنامه‌ریزی و در موارد مختلفی مثل مبادله گری نقش بی بدیلی است جایگاه سرممایه انسانی را قوت می‌بخشد.

از طرف دیگر کسانی که می‌خواهند در بازارهای مالی کار کنند ، افرادی با مهارتی هستند. پس اگر مفهوم شایسته سالاری در این بازارها جاری شود باعث می‌شود تا افراد با مهارت در این بازار بمانند و همچنین افراد با مهارت‌های بالاتر وارد ین بازار شوند.  جذب افراد با مهارت و ماندن آنها در سازمان‌ها و شرکت ها باعث تقویت برند کارفرمایی آنها نیز می‌شود.

یکی از مشکلاتی که شرکت‌های بازار سرمایه دارند این است که نمی‌توانند افراد موفق را به جذب سازمان کرده افرداد توانمندی که دارند را نیز در سازمان حفظ کنند. با شایسته گزینی می‌توان این مشکل را حل کرد و از این طریق افراد با استعداد بیشتری می‌توانند وارد این حوزه شوند. اگر ازین پس ارتقا بر اساس شایستگی وجود داشته باشد، افراد با استعداد جای خود را می‌یابند و جذب می‌شوند و ماندگار خواهند شد.

مرکز مالی ایران بازوی آموزشی بازار سرمایه است و مورد اعتماد سازمان ها می باشد چراکه در طی سالیان خدمات آموزشی ارزشمندی ارائه کرده‌است. این مرکز مالی علاوه بر کلاس‌های آموزشی خود، خدمت دیگری را به نام بورس تلنت راه ندازی کرده است. بورس تلنت در بحث کانون های ارزیابی و توسعه فردی و … در بازار های سرمایه فعالیت دارد. این نهاد برای تقویت بنیه علمی خود در این زمینه با موسسه رسا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد تا بتوانند با همکاری یکدیگر، پروژه های محوله را پیش ببرند.

پس از تجربه برگزاری کانون ارزیابی برای بیش از ۲۵۰ نفر از داوطلبان عضویت در هیات مدیره‌های بانک‌ها و بیمه ها، روز پنجشنبه به تاریخ ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ اولین کانون ارزیابی مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار مطابق با تفاهم با مرکز مالی ایران انجام شد.

طی این کانون ارزیابی، داوطلبان با تمرینات مختلف و در شایستگی‌های شغلی مورد نظر سنجیده شدند. با استفاده از نتایج و تحلیل آنها متناسب‌ترین افراد برای مشاغل مورد نظر برسر کار قرار خواهند گرفت.

گردآورنده: تیم تولید محتوای رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست

لطفا موارد زیر ر ا تکمیل فرمایید.